Resultat 1 till 10 av 10

Ämne: någon som vet hur man ändrar enhets adressen på en hdd?

någon som vet hur man ändrar enhets adressen på en hdd?

någon som vet hur man ändrar enhets adressen på en hdd?

ComHit Crew
    Reg.datum
    Nov 2002
    Tackad
    14 gånger
    Det går att göra på flera olika sätt, kanske det lättaste, om du har Windows XP, är att logga in som administratör, gå in på Administrationsverktyg, Datorhantering, Diskhantering, Högerklicka på en hdd, välj byta enhetsbeteckning, ändra, och sen äre fixat

okej det löste tyverr inte mitt problem....så nu har jag ingen aning vad som kan va fel.....jag instalerade bara ett nytt windowd xp på min dator på en annar hdd och då fick en av mina discar samma enhets namn som min cd enhet så la disken av...det står att den fungerar korrekt men jag kan inte få upp den...nogon med några tipps?

ComHit Crew
    Reg.datum
    Nov 2002
    Tackad
    14 gånger
    Citat Ursprungligen postat av Dizzy_dan
    okej det löste tyverr inte mitt problem....så nu har jag ingen aning vad som kan va fel.....jag instalerade bara ett nytt windowd xp på min dator på en annar hdd och då fick en av mina discar samma enhets namn som min cd enhet så la disken av...det står att den fungerar korrekt men jag kan inte få upp den...nogon med några tipps?
    ? hmm.. alltså du har installerat windows xp på en hårddisk (inte två hoppas jag), och när du går till den här datorn, så finns det inte eller?
    Det verkar konstigt.. eftersom du, när du installerar xp, måste välja att formatera hddn, och välja enhetsbeteckning..

det fanns redan saker på disken jag instalerade på och det windowset och den funkar bra och den andra som jag har det andra windoset på oxå de disken som inte funkar har inget windows instalerat...men datorn hittar den i enhets hanteraren den den syns inte när man går in på "den här datorn" i patition magick säger pogamet att discen är "unallocaded" ??

ComHit Crew
    Reg.datum
    Nov 2002
    Tackad
    14 gånger
    det fanns redan saker på disken jag instalerade på och det windowset och den funkar bra och den andra som jag har det andra windoset på oxå de disken som inte funkar har inget windows instalerat...men datorn hittar den i enhets hanteraren den den syns inte när man går in på "den här datorn" i patition magick säger pogamet att discen är "unallocaded" ??
    hmm jag förstår inte riktigt.
    Svara på dessa frågor:

1) Hur många windows har du installerat?
    2) Vilken hdd funkar, den med windows eller den utan windows (om du har bara installerat ett windows)
    3) Har du formaterat den disken som inte funkar?
    4) Har du saker på den som du vill spara? (vilket du inte borde ha, eftersom du inte kan hitta den)
    5) Går det inte att formatera med windows xp's inbyggda? Eller med partition magic?

högerklicka på "den här datorn"- >välj "hantera"->välj diskhantering...
    finns disken där?....säger windows att den är offline?...
    annars så markera disken högerklicka o gör den online...har ja för mig..
    hmm nått sånt iaf..
    du kan även där ändra enhets beteckning osv.....

HAJ. JAG HAR SAMA PROBLEM. DU MÅSTE DJUPFORMATERA DIN HD.

ComHit Crew
    Reg.datum
    Nov 2002
    Tackad
    14 gånger
    Citat Ursprungligen postat av NASA
    HAJ. JAG HAR SAMA PROBLEM. DU MÅSTE DJUPFORMATERA DIN HD.
    Tycker inte jag borde vara nödvändigt, för att ändra enhetsbeteckning. Har jag iaf aldrig behövt, och det ska man nog inte behöva.

Har du 3 HDD + 1 CD ? isåfall har du kollat så dom är rätt byglade alltså master respektive slav, för det har jag varit ute för då blir det tokfel om man får två mastrar eller slavar på samma kabel för du har väll ATA discar va?

Liknande ämnen

1. Mac adressen
    Av Orko i forum Dreambox
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2006-05-23, 13:31
  2. fejka ip adressen
    Av rottweiler i forum Övrigt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2005-01-27, 07:25
  3. Hur ändrar man atr i Titanumprog
    Av Torz i forum Canal Digital
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2004-01-10, 17:03
  4. Hur ändrar man ett guldkort?
    Av jarn_vag i forum Viasat
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2003-04-01, 16:35
  5. hur ändrar man användarnamn
    Av putte i forum Com Hem
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2003-02-01, 23:16

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss