Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: Hur fungerar ett kort`?

  1. #1

    Hur fungerar ett kort`?

    Tänkte bara kolla lite om någon kan ge mig en förklaring på hur ett kort fungerar t.ex om jag har ett abonemang, skickas det ständigt ut "uppdateringar" eller liknande till kortet så att man får de kanaler man beställt eller får man ett färdigprogrammerat kort på en gång som dem senare ändrar i om man vill byta ut någon kanal? Något flummig fråga kanske men någon kanske förstår va ja menar.

  2. #2
    En av många saker som kortet håller reda på är just abbonemangsuppgifter och dom uppdateringarna är adresserade just till ditt kort.
    Kortet är i princip tomt från början men hålls sen uppdaterat med dom ändringar du ev gör med ditt abb
    Det största felet många datoranvändare gör, är att de inte vet vad de gör, men de gör det ändå !

  3. #3
    Det är som ett tv-idkort med signaler mot ett bibliotek med dina uppgifter på Com Hems sk server. Det du har beställt läggs in på din plats på servern och ska stämma överrens med din idsignal dvs kortet.
    Förenklat förklarat. 8)
    Carpe Diem

Liknande ämnen

  1. Fungerar det med dvb-s kort ?
    Av Lasseking i forum Canal Digital
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2005-02-18, 06:08
  2. Nu har jag ett Kort som fungerar..
    Av mm1981 i forum Boxer
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2004-09-12, 20:57
  3. pirat kort fungerar
    Av cetnik i forum Com Hem
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2004-01-05, 20:06
  4. Hur fungerar DVB-C kort med comhem?
    Av seppo i forum Com Hem
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2003-12-07, 21:34
  5. Au-kort fungerar inte
    Av Triumph i forum Viasat
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2003-02-28, 02:38

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss