Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 11 till 20 av 20

Ämne: Titanium Cardprogger 1.10.02

  1. #11
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Apr 2003
    Ort
    Crete
    Inlägg
    782
    och har du dessutom haft en AU-fil innan, så kan kortet vara lite krångligt att radera, eftersom filen innhåller en större mängd data.... :wink:
    ~~~~//Mvh. P-son//~~~~

  2. #12
    Jag har AD tekniks usb brännare "Multiprogrammerare 3.5USB" m firmware 4.2. Vad jag kan se så finns det ingen möjlighet för ext spänningkälla...

  3. #13
    Finns det nån info på hur man "får bort" AU't från kortet el kan du kanske berätta ? Misstänker att man måste radera i olika steg el dyl ?!

  4. #14
    Har du ett vitt kort från Cardtrix så är det ett MII för jag har nämligen ett likadant.

    Du behöver inte radera kortet!

    Jag har samma utrustning som du: en MP 3.5 USB och det funkar kanon med de här filerna: http://www.comhit.net/viewtopic.php?t=10620

    Gör så här:

    1.öppna multiprog
    2. sätt din brännare i phoenix läge
    3. starta M-II.exe
    4. välj comport
    5. tryck på Program

    Mvh
    // X-Files :smile:
    CD ABB 70CM THOR SIRIUS
    COMBOBOX

    "Hjälper inte tjära, brännvin eller bastu är du döden nära!"

  5. #15
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Apr 2003
    Ort
    Crete
    Inlägg
    782
    Citat Ursprungligen postat av SEROP
    Finns det nån info på hur man "får bort" AU't från kortet el kan du kanske berätta ? Misstänker att man måste radera i olika steg el dyl ?!
    Om det nu är ett bc du har, så ska det fungera som vanligt, bara att du kanske får upprepa proceduren några ggr. , men tydligen så har du ett M2, då kan du glömma allt jag skrev
    ~~~~//Mvh. P-son//~~~~

  6. #16
    X-files: ja visst d e vitt men jag kan inte få kontakt med kortet med Mll.exe (jadå jag har kollat comport osv) frågan om d verkligen e Mll kort?!

    P-son: Eftersom jag får svar om att basiccard ver 4.5osv... hittats med v1.60 så tror ju jag att det är ett basiccard... men hur många ggn menar du e "upprepa" jag har väl kört radera typ 5-10gnn på raken men inge nytt....

  7. #17
    Prova använd MultiProg 1.60 som du finner här: http://www.adteknik.se/swedish/downloads.htm#1.60

    det kanske kan hjälpa dig :smile:
    CD ABB 70CM THOR SIRIUS
    COMBOBOX

    "Hjälper inte tjära, brännvin eller bastu är du döden nära!"

  8. #18
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Apr 2003
    Ort
    Crete
    Inlägg
    782
    @serop, jag skickar ett winexplorer-script till dig, så kan du testa om kortet svarar på det.

    :wink:
    ~~~~//Mvh. P-son//~~~~

  9. #19
    P-son: Efter lite pyssel tror jag att jag har fått fart på scriptet...
    Men jag får errmess:

    Getting Cam ID for Log File

    Timeout from 2A command

    Känner du igen detta?

    Hmm sorry P-son, jag kanske ska slå på Phoenix oxå...

    Ok jag kommer en bit på vägen iallafall....

    errmess:

    Script Error on Line 91
    Sc.GetByte: Requested Byte Exceeds Last Read Request"

  10. #20
    Vad jag kan se så verkar kortet vara i "run state" hur gör jag för att få "load state"? Eller har inte d nån betydelse?

    EEPrommets minnesadress e d "C0 02 00 00 04"? När man försöker läsa den arean så stannar scriptet m felkod "Sc.GetByte: Requested Byte Exceeds Last Read Request"

    För att få scriptet å rulla så har jag fått lägga in delay vid vissa read kommandon. Tror du att kan vara något som spelar in att jag inte kan läsa ovannämnda adress?

    Har du nån aning om varför el kan d vara så illa att eeprommet inte e friskt?

    Finns det nåt script som "nollar" kortet/eeprommet?

Liknande ämnen

  1. M-II=Titanium??
    Av Zidan_junior i forum Canal Digital
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2004-10-27, 22:07
  2. Titanium
    Av Vegard i forum Canal Digital
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2004-08-07, 23:08
  3. Cardprogger USB
    Av swroa i forum Canal Digital
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2004-08-02, 18:25
  4. Titanium & Cardprogger 1.10.02
    Av jfs i forum Canal Digital
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2004-04-22, 19:56

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss