Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 20

Ämne: Titanium Cardprogger 1.10.02

  1. #1

    Titanium Cardprogger 1.10.02

    Vad innebär felkoden "Unsupported Titanium OS found" betyder det att jag har för gammalt OS el kan det vara så att jag har fel typ av kort till detta prog (jag är inte säker på vad jag har för kort, kortet kommer ursprungligen från Cardtrix) Jag misslyckas dessutom med att radera kortet även mha Ad's MP3.5 och Ad's usb-brännare

    Serop

  2. #2
    e kortet vitt? de kan även va ett MII

  3. #3
    Det är inget titaniumkort. Dukan testa den med Mll eller Basiscard program . Vad hardu set med den?
    Infinity USB Phoenix Mll Titaniom OS1,06 Gold Foncard 70cm Thor Sirios Hortibirt Astra
    Humax VACI-5350 Dreambox DM 7000s

  4. #4
    Yes kortet e vitt..
    D va ett Canal Digital kort m "allt", AU tills för ett litet tag sen....

  5. #5
    Hur lång tid fungerade det innan det "släcktes"???:eh: :roll:
    ___________________________
    We do not see things as they are,
    we see things as we are!!

  6. #6
    unsupportet card found,kommer alltid up,efter du har tryckt på connect,sen efter du har tryckt på EREASE,skall de kommer up,sending trapcode.
    Arbete är hälsosamt!!! Därför skall det överlåtas till dom sjuka.

  7. #7
    Jag får kontakt med kortet med MegaPicBCEditor.exe men d går inte att köra Erase el nåt annat förutom att identifiera kortet. Inforaden skriver då "BasicCard ZC4.5D REV B found" med grön bakgrund. Försöker jag med nåt annat så kommer "Error setting state" upp och röd bakgrund.

    Toxie: Allt du skriver om händer, det är bara det att progget låser sig vid "sending trapcode" som du ser ovan så "måste" det vara ett BasicCard eller.... ?

    Nån som har nån ide om varför jag inte får det att funka med radering/proggning ?

  8. #8
    ladda ner en img fil då och använd multiporg 1,60 (tror jag den heter)
    från www.stopstop.ubb.cc

  9. #9
    Har testat det tidigare... borde jag inte kunna radera kortet utan några konstigheter?

  10. #10
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Apr 2003
    Ort
    Crete
    Inlägg
    782
    kör du med MP3.5 seriell, måste du se till att ha ett frächt batteri, alt. ext. strömkälla. Välj först verifiera, sedan radera i mp1.6, så ska det funka.
    ~~~~//Mvh. P-son//~~~~

Liknande ämnen

  1. M-II=Titanium??
    Av Zidan_junior i forum Canal Digital
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2004-10-27, 22:07
  2. Titanium
    Av Vegard i forum Canal Digital
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2004-08-07, 23:08
  3. Cardprogger USB
    Av swroa i forum Canal Digital
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2004-08-02, 18:25
  4. Titanium & Cardprogger 1.10.02
    Av jfs i forum Canal Digital
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2004-04-22, 19:56

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss