Sidan 2 av 3 FörstaFörsta 123 SistaSista
Resultat 11 till 20 av 26

Ämne: Är det så svårt eller ??

Han hade väl inget BC ??? De var ju ett m2 å titanium kort .....
    Dreambox 7000s Samsung 9500 patchad Nokia 9310 x4 tvilling abb på fampak.Triax dvb 354 t. Sat 1*W 5*E 13*E

Jo Fonzie - inlägget från ramula med den infon borttaget...av förklarliga skäl
    :mrgreen:
    Även experten har en gång i tiden varit novis !!!

DB 7000S - Toro 90 1W.5E,13E,19.2E

:shock: :shock: :shock:
    Har två st kort, Titanium + MII blivit ett BC?
    Som inte heller fungerar :lol:
    Det största felet många datoranvändare gör, är att de inte vet vad de gör, men de gör det ändå !

Citat Ursprungligen postat av T-bird
    :shock: :shock: :shock:
    Har två st kort, Titanium + MII blivit ett BC?
    Som inte heller fungerar :lol:
    Hej!

Nej ,ett missförstånd. Allt är som jag sa från början. Ett MII kort och ett Titanium.
    Ramula
    9802S

felet är,att du har en software från 2001,upgradera din mottagare,så fungera de.
    Arbete är hälsosamt!!! Därför skall det överlåtas till dom sjuka.

Citat Ursprungligen postat av toxie
    felet är,att du har en software från 2001,upgradera din mottagare,så fungera de.
    Mjao...

Jag har ju kört sådana ibland. Sist för någon månad sedan sa mottagaren att det fanns inget att plocka ner om jag minns rätt. Tack i alla fall. Jag ska kollat igen, ifall att.....
    9802S

Jag har haft samma info på min 9802s när jag ville uppdatera.

Gör så här.
    Gör en ominstallation av mottagaren i menyerna.
    Ladda in Thors kanaler.
    Uppdatera softwaren på nokia ssu 9802
    (Inga kort eller moduler i)

Lägg in de andra satelliterna.

Uppdateringen har nämligen flyttat på satelliten det är därför det står som det gör på boxen när du försöker uppdatera. Nokias svenska hemsida har fel information(frekvens m.m) om vad du skall stå på för kanal. Titta hellre på den danska om du är osäker på vad jag skrivit.

Höll själv på i tre dagar att försöka uppdatera innan jag upptäckte detta.
    Auktoriserad julmusttestare.

Tackar Elvings!

De här kan ju va nåt. Det blir till helgen att pillra med.
    9802S

Ett tips är att du går in under barnlås och tar bort automatiska installationer när du kört in den nya soften i mottagaren. Den ställer sig i läge på eller läge endast viasat när du laddar ny mjukvara. Dumt att viasat försvinner bara för att du vill se CD 8)

Hej!
    Det börjar klarna....Visst hade jag gammal mjukvara 2.0 eller nåt. Det skulle ju vara 4.0. Jag har suttit en hel kväll och försökt att få ner 4.0 från SSU 9802S utan att det händer något. Jag ringde Nokia. Så här är det. Den enda mjukvara som finns att ta ner är 5.0 och den är anpassad för Videoguard på Viasat. Å den vill man ju inte ha, eller hur? Dessutom har man flyttat den nertankningen till annan plats, på Sirius istället för Thor. På gamla SSU 9802S finns ingenting. Vill man ha mjukvara 4.0 får man skicka in mottagaren till Nokias support i Kristinehamn. Det kostar 330 plus moms och frakt.
    9802S

Liknande ämnen

1. Svårt att få fram Epg på Svt...
    Av MyB5 i forum Dreambox
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-12-20, 18:40
  2. svårt att få CD
    Av buffy i forum Canal Digital
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2005-03-10, 22:08
  3. Varför så svårt?
    Av mac2332 i forum Com Hem
    Svar: 19
    Senaste inlägg: 2004-06-06, 18:01
  4. [LÖST] Är det svårt o programera?
    Av Badboy i forum Övrigt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2004-03-15, 16:29
  5. [LÖST] Har svårt och bestämma mig :(..
    Av Badboy i forum Övriga mottagare
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2004-02-16, 08:45

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss