Resultat 1 till 10 av 10

Ämne: Neka uppdatering

Neka uppdatering

Jag har "kollat runt lite" på forumet, men kan inte hitta ett relevant svar på min fråga.
    Jag har en Thomson 35 DSI till denna har jag ett basabbonemang..kortet ligger i byrån.
    Om jag nekar till uppgradering av mottagaren och väljer att köra p-kort "untill the bitter end" kommer jag då få problem med Viasat när jag vill köra orginalkortet?

nope...du bara uppgraderar..ringer viasat och anger kort nummer och en kod som står på skärmen (tror den står där) sen kopplar dom ihopa det och du har bild igen tills ditt nya kort kommer =)

ComHit Crew deass avatar
    Reg.datum
    Mar 2003
    Tackad
    88 gånger
    Ja... Eftersom det nya systemet även berör original korten... Så den dagen Viasat släcker det gamla Viaccess så kommer inte ditt gamla original kort att fungera utan du behöver ett nytt original kort från Viasat och uppdatera din mottagare med den nya mjukvaran från Viasat...
    Alla frågor/problem som ni har angående servern kan ni ställa till mig via pm. Övriga frågor ska ställas i forumet under respektive avdelning.

Citat Ursprungligen postat av Deaaaaaas
    Ja... Eftersom det nya systemet även berör original korten... Så den dagen Viasat släcker det gamla Viaccess så kommer inte ditt gamla original kort att fungera utan du behöver ett nytt original kort från Viasat och uppdatera din mottagare med den nya mjukvaran från Viasat...
    Jag HAR det nya kortet (NDS) fick det för flera veckor sedan!!
    Det är det som ligger i byrån!!

ComHit Crew deass avatar
    Reg.datum
    Mar 2003
    Tackad
    88 gånger
    Ahha... Då är det bara den nya mjukvaran du behöver... Och att aktivera ditt kort hos Viasat...
    Alla frågor/problem som ni har angående servern kan ni ställa till mig via pm. Övriga frågor ska ställas i forumet under respektive avdelning.

Citat Ursprungligen postat av Deaaaaaas
    Ahha... Då är det bara den nya mjukvaran du behöver... Och att aktivera ditt kort hos Viasat...
    Så Viasat ber mig inte att dra "ballen i grus" när jag efter flera månader ber om att få uppdatera?

du har varit "bortrest"

Citat Ursprungligen postat av -=Stiffe=-
    du har varit "bortrest"
    OK! Vart skall Vi resa?

jorden runt på 6 mån =D

ComHit Crew deass avatar
    Reg.datum
    Mar 2003
    Tackad
    88 gånger
    Tror inte att Viasat bryr sig så mycket när du aktiverar ditt kort... Dom blir nog bara glada när någon gör det eftersom då kan dom räkna bort en piratkorts användare ur deras statistik...

Liknande ämnen

1. uppdatering?
    Av buffy i forum Canal Digital
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2004-04-25, 08:26
  2. uppdatering
    Av triax i forum Canal Digital
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2004-02-16, 16:46
  3. Uppdatering M2
    Av kotten i forum Canal Digital
    Svar: 28
    Senaste inlägg: 2003-12-26, 10:07

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss