Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: Supermottagare

Supermottagare

Jag undra om det finns en mottagare som kan avkoda alla kanaler som finns på ett kort (P- eller vanligt). Normalt kan man bara se på en kanal per mottagare, det jag undra över om någon har koll på om det går att koda av flera kanaler på kortet och lägga ut dessa via olika frekvenser på antennutgången. Har man flera apparater och flera personer i hushållet blir det problem när någon vill se på hockey och någon annan på Big Brother eller MTV.

En som undra

Anders

Gäst
    Samsung DSB 9601C kanske kan vara det du söker. www.samsungstb.com

/Spock

Vad jag kan läsa ut av beskrivningen kan jag spela in en vanlig och titta på en digital eller har jag missförstått.
    Det jag vill är att på samma mottagare kunna titta t ex både på CD, CD gul, Animal, TV5 ovs. samtidigt.
    Kan man rent tekninskt krypera av ett kort för flera kanaler samtidigt eller är detta låst till en kanal åt gången.
    Tar man ut kortet ur mottagaren tar det c:a 15-20 sek innan kanalen slocknar så tanke är att då skulle man kunna koda av en annan kanal.
    Eller är jag ute och cyklar i vårvädert.

det finns ju tv appareter som kan visa flera kanaler smatidigt

Citat Ursprungligen postat av trollhattan
    det finns ju tv appareter som kan visa flera kanaler smatidigt
    PIP? Picture in picture? :roll:

PIP, gäller för analoga signaler, finns det på digitala och programkort??

Jag tror att det går intte åm det skulle vara så då skulle jag ha en båx ock mina grannar skulle se vadem ville bara jag drog lite kabel.
    Infinity USB Phoenix Mll Titaniom OS1,06 Gold Foncard 70cm Thor Sirios Hortibirt Astra
    Humax VACI-5350 Dreambox DM 7000s

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss