Sidan 4 av 6 FörstaFörsta ... 23456 SistaSista
Resultat 31 till 40 av 53

Ämne: Alla som interesant om NYA SENDA kort ....

  1. #31
    ch2001
    Gäst
    till dig kuzia du har rätt

    boxer är v 2.6

  2. #32
    Citat Ursprungligen postat av febster
    Allmän kunskap hur man får ur MK's ur ett kort är väl en ganska bra definition på hur ett knäckt system ser ut... Har man sen instruktionerna över hur alla kommandona i kortet skall användas, så är det nog en urtyp av ett knäckt system... Men det kanske kan bli ännu mer knäckt än så??
    Skulle väl vara att man knäcker kryptot fullständigt isåfall, så att man kan generera falska nycklar. Helst ska det då skötas per automatik och i realtid i kortet.

  3. #33
    Citat Ursprungligen postat av ch2001
    tack vara Shakim vi vet att den är inte v 2.6 :wink:
    Oavsett termer, just detta uttalande säger nog mest om dig själv ch2001 :lol: :lol: :lol: :lol:
    När du förstår varför jag skriver så kan du återkomma med ett svar :lol:
    * Sunt förnuft är lätt att bära *

    * Fördomsfull, jag? näe jag ser bara ner på ointelligenta människor *

    * Köp aldrig grejor utan instr.bok om du måste fråga nån hur du ska använda dem *

  4. #34
    har funderat i samma banor som du....hur har du tänkt gå vidare? fumlar åsså ensamt i mörkret! har man tillräckligt många lampor blir det ljust!

    =skulle gärna vara med och bidra med lite kunskap och tid....

    Citat Ursprungligen postat av thanquol
    Själv ska jag inleda min karriär med att nu:
    1) lära mig hur allt hänger ihop
    2) skaffa rätt verktyg
    3) hitta samarbetspartners - (bilda nätverk)
    4) etablera kontakt med andra grupper
    5) lösa gåtan :wall:



    /på g att bli aktiv!

  5. #35
    Citat Ursprungligen postat av X.

    Skulle väl vara att man knäcker kryptot fullständigt isåfall, så att man kan generera falska nycklar. Helst ska det då skötas per automatik och i realtid i kortet.

    ÖÖÖÖh, ja just det.. och vad skulle det hjälpa då?

    Har du en MK så får du ju fram nycklarna i realtid.... dom rätta!!! Kryptot är ju redan löst.. Det är DES, och vi känner till alla små ändringarna från eurocrypt.. Det kan inte bli mer knäckt, that's it! (men sen är det väl bara viasat som använder det fortfarande här i skandinavien, och dom byter ju nu med. "Via1" är snart historia)

  6. #36
    Öhhh, ja just det, vad skulle det hjälpa tror du? Man skulle inte behöva MK-nycklar då, typ. Men det var inte direkt allvarligt menat.

    Sen beror det ju på vad man menar med att kryptot är "löst". Man vet vad det är för algoritm och man vet hur man läser av originalkorten. Mer behövs inte för att man ska kunna emulera originalkort och titta gratis. Dock behöver man fortfarande läsa ur originalkort, vilket i och för sig är ett mindre problem. Själva DES-algoritmen i sig är väl inte den allra säkraste algoritmen som finns, men så vitt jag vet har den hittils bara knäckts med hjälp av specialutrustning för miljontals kronor eller genom ganska stora distribuerade attacker.

  7. #37
    $k8ir8
    Gäst
    ja sk "brute force" (dvs att man testar alla möjliga kombinationer en efter en tills man hittar den rätta) är väl det enda som hjälper om man vill hitta en crypto-nyckel?

    Så syftet med UCS2000 har jag aldrig fattat? Är iofs inte alls insatt men försöker de inte brute-forcea fram nycklar? Isf räcker det ju med att opertören byter nyckel så måste den ju testas fram igen... Rätta mig gärna om jag har fel, vilket jag misstänker att jag har...

  8. #38
    [quote="kuzia"]Måste stå på detta !!!

    skall det inte vara 2.3 resp 2.4 och 2.5 ???


    ATR : 3F 77 18 25 00 29 14 00 62 68 90 00 - 2.4



    RX ATR : 3F 77 18 25 00 80 14 00 66 68 90 00 - 2.5



    RX ATR : 3F 77 18 00 00 C1 14 00 A2 68 90 00 - 2.6

    // NiZZeH

  9. #39
    Pricis vad jag har sagt hela tiden.

    Gamla boxerkorten är iaf inte 2.4, det är det inget snack om. Sen är det ju bara att räkna upp versionerna.

    Ganska enkelt faktiskt.

  10. #40
    rixter
    Gäst
    bara en kommentar i det blå. vem ger 10 kkr för ett kort? känns det som det är värt det ? näe inte direkt..
    kunskap skall vara fri.

Liknande ämnen

  1. [LÖST] Senda -kort
    Av code_name_viasat i forum Boxer
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2004-03-23, 11:14
  2. [LÖST] hjälp med kort till senda?
    Av ZuoX i forum Boxer
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2003-10-03, 20:51
  3. M2 kort + filer Senda/Boxer
    Av kymco i forum Övrigt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2003-05-08, 05:43
  4. org kort till senda
    Av dr800 i forum Boxer
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2003-04-03, 23:04
  5. Nytt kort från senda?
    Av Gert i forum Boxer
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2003-02-17, 12:17

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss