Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: Kan man patcha sammy 2 gånger ?

Kan man patcha sammy 2 gånger ?

Hej alla duktiga pirater ! kan man patcha samsung 9500emvia 2 gånger ?

min sammy har patchat en gång , men vet ej vilken version, tänker patcha en till med version 118, finns nån har erfarenhet ? tack alla svar !

Hej BRIAN2004

Det funkar fint att patcha om samsung 9500emvia flera gånger.....

Du hittar guider hur du gör detta hos http://www.zappafree.com/

Om du vill kolla vilken mjukvara som du har i din box nu, så gå in i meny, systeminstallation, systeminformation, så ser du vilken Laddare, huvudprogramvara och maskinvara, som du har i din Samsung.

Du lär ha Laddare 500 eller 501 i din Samsung för att kunna patcha om din Samsung via dator och Rs 232 porten på din box, via Hyperterminalen, eller via Semco Edit 2.04 annars så är du tvungen att patcha om din box via Jtagpatch, och detta är mer komplicerat....

Jag har denna mjukvara i min box, och är helnöjd med denna....

Loader: 5.01
    Main Software Version: 118
    Hardware Version: 5.04

Alla program och guider för detta, hittar du hos http://www.zappafree.com/

Lycka till nu...

Mvh semlan

Till SEMLAN :Tack vore din vägledning får jag fram nedanstående inf (det är första gång jag kollar , annars vet ej hur man gör )

VERSION AV LADDARE:500

VERSION AV HUVUDPROGRAMVARA :118

VERSION AV MJUKVARA :503

Tänker patcha om min sammy med version 118 från zappa , för att min sammy kan öppna seca2, men enligt ovan inf har jag det redan, behöver jag nu EMU 4.2 ,(hämtar grån zappa)som TOSSUN påstod .Har du provat EMU 4.2 ? tack för ditt svar .

Eller räcker med version 118 så att man kan öppna seca2 ?

BRIAN2004....

Du kan se seca2 med ett titaniumkort, och TBM 4 filen i din Sammy med den patch du har i boxen för tillfället....

Och skall du patcha in Emu i din Sammy, så skall du köra med EMU 4.3, då kan du köra conax, viaccess, seca2 nagravision med endast ett guldkort med en speciell conaxfil på, i din Sammy.....

Men har du redan ett titaniumkort, så kan du ju se dessa system utan att patcha om din Sammy, om du kör med TBM 4 filen....

Jag tycker att Semco Edit 2.04 funkar bra när man patchar in EMU 4.3 i Sammyn, men du kan även köra med Hyperterminalen oxå...

Ramfilen med nycklarna i, använder jag DSR 9500 EMU Ed31 för att lägga in i Sammyn.......

mvh semlan.

Stor tack, SEMLAN !!!!!!!!!

De inf som du lämnade har riktigt stor betydelse för min sammy ! tack 1 gång till !

Liknande ämnen

1. patcha sammy frågor
    Av chevy4all i forum Övriga mottagare
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2005-02-19, 12:37
  2. patcha
    Av bajen i forum Övriga mottagare
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2004-09-21, 19:07
  3. Patcha
    Av storfors i forum Övriga mottagare
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2004-06-14, 11:15
  4. patcha 9500
    Av mackebull i forum Viasat
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2003-02-12, 07:30
  5. patcha
    Av elgava i forum Boxer
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2003-02-02, 18:23

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss