Sidan 2 av 3 FörstaFörsta 123 SistaSista
Resultat 11 till 20 av 22

Ämne: Viasat och CD på samma mottagare i framtiden?

Hybridvisning

Föregående inlägg Föregående inlägg   Nästa inlägg Nästa inlägg
    Jag tror det är en bra val då har du graderat alla möiligheter.
    Infinity USB Phoenix Mll Titaniom OS1,06 Gold Foncard 70cm Thor Sirios Hortibirt Astra
    Humax VACI-5350 Dreambox DM 7000s

Ville bara tipsa om det finns några fler Stockholmare här. Efter mycket sökning hittade jag http://www.satsystems.se

Har ingen aning om de är bra, men de hade det billigaste priset (svensk site) på en Strong 8700. Sedan blir det så klart ännu billigare när man kan hämta den själv (ingen frakt). Ligger i Solna.

Om jag nu köper en där så kan jag återkomma med info om service och så vidare.

vänligen, ElFeo

Deaaaas

Citat Ursprungligen postat av Deaaaaaas
    En mottagare med CA-modul bör vara säker... Troligtvis kommer det att komma NDS moduler (dock ingen som vet säkert än) och då kommer det att vara ett bra allternativ...
    Mycket tveksamt att NDS gör moduler till videoguard bara för att Viasat vill det. Dom har ganska hård policy angående det...
    Visst finns det moduler till viasats system "NDS Videoguard DVB World CAM, för Viasat" men dessa är endast till för anläggningar som SMATV, och dom får en privatperson inte teckna abbonemang till iaf.

Så är lite nyfiken på vad du grundade ditt uttalande på? Är det rykten eller ligger det något bakom det?
    //Myhran

För alla intresserade, ta en koll på detta.

http://www.satellitproffsen.com/default.asp?id=10501

Det är tydligt att det finns cam:s till NDS :!:

Vad är det för vitz at köpa en ca modul såm kostar 3595kr?
    Infinity USB Phoenix Mll Titaniom OS1,06 Gold Foncard 70cm Thor Sirios Hortibirt Astra
    Humax VACI-5350 Dreambox DM 7000s

Citat Ursprungligen postat av BBfordson
    För alla intresserade, ta en koll på detta.

http://www.satellitproffsen.com/default.asp?id=10501

Det är tydligt att det finns cam:s till NDS :!:
    Jo jag skrev ju att det finns moduler, men lycka till att få ett abbonemang till den modulen hos viasat för privat bruk :wink:
    //Myhran

Jag har aldrig sagt att jag behöver en NDS-cam, jag skrev bara "För alla intresserade".

/Fordson

det där med moduler betyder att jag ska inte hasta mig med att bli av med min digiality 204 utan vänta på en ev modul som skulle tänkas kanske eventuelt komma ut?? under tiden damma av min galma nokia 9802.....!
    ....im not lost, im on adventure.....

lindbom76
    Gäst

Lögn!!!!

Den modull som säljs på www.satellitproffsen.com kommer INTE att fungera. För att man skall kunna se Viasats kanaler krävs ett boxid, något som inte kan genereras av modullen. Detta kan ENDAST genereras av en mjukvara som ENDAST kan laddas ner till Viasat godkända boxar. Så att köpa en NDS modull till Viasat är att kasta pengar i sjön!!! :x

Re: Lögn!!!!

Citat Ursprungligen postat av lindbom76
    ENDAST genereras av en mjukvara som ENDAST kan laddas ner till Viasat godkända boxar.:x
    men man kan väll "ladda in" eller "simulera" eller "göra nåt" att boxen tror att den är någon annan i stället? (har "nån hittat på ett system är det alltid nån som kan knäcka det! DVD:n var ju "oknäckbar"!!!)
    :lol:
    typ identitets problem....!

detta kan ge en helt ny kick till tillvaron vad som gäller kortlekar! Lite pyssel om kvällarna o sådär...
    tror att ja ska ta abbonemang till och börjamed guld för 300/mån! rätt billigt på tanke vad tex biobiljetter kostar! Bas abb kostar väll i dag 99/mån? så 200,- till är väll inte hela värden? ( i väntan på bättre tider!)

Liknande ämnen

1. Boxer+Viasat på samma tvkabel?
    Av manganb i forum Viasat
    Svar: 27
    Senaste inlägg: 2009-08-29, 17:23
  2. DVB-C och DVB-T i samma mottagare
    Av Hot i forum Övriga mottagare
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2005-11-21, 21:51
  3. Viasat o canaldigital på samma box?
    Av nicko1 i forum Övriga mottagare
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2005-08-08, 23:43
  4. Viasat och canaldigital i samma box...
    Av Kevve i forum Övrigt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2005-05-19, 18:52
  5. 2 st mottagare i samma hushåll?
    Av willys i forum Övrigt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2004-07-10, 17:08

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss