Som jag har uppfattat det så är det algorithmen som är "knäckt" men vad innebär det i praktiken? Problemet är väl fortfarande att man på något sätt måste få ut nycklar ur ett kort och på den fronten så ser det väl likadant ut som förut?? :?: :?:
Som jag har uppfattat det så är det algorithmen som är "knäckt" men vad innebär det i praktiken? Problemet är väl fortfarande att man på något sätt måste få ut nycklar ur ett kort och på den fronten så ser det väl likadant ut som förut?? :?: :?:
Korrekt uppfattat
Det största felet många datoranvändare gör, är att de inte vet vad de gör, men de gör det ändå !
Vad är algoritm då? Är det "programmet" som nycklarna ligger i eller?!?
Enkelt uttryckt så är det den formel som används för att dekryptera den krypterade nyckeln
Det största felet många datoranvändare gör, är att de inte vet vad de gör, men de gör det ändå !
Så om man har en formel, som man stoppar in en kod man hittat på själv och får ut ett visst resultat då skulle man väl bakvägen kunna räkna ut den krypterade nyckeln?? Eller är det nått jag missat då?
jag saknar boxer....!!!! :cry: :cry: :cry:
Om det var så enkelt så skulle vi kunna knäcka alla system.Ursprungligen postat av digimon
Logga ett fungerande kort så ser du ECW gå in i kortet och du ser DCW komma ut, men utan algoritmen + gällande nyckel så är det svart i rutan
Finns algoritmen att hämta någonstans? Vill gärna testa lite dumma idéer själv, istället för att göra bort sig på forumetFör det var väl så att någon lyckats få fram den?
bra tänkt, ni som har kunskapen om "ettor & nollor", ni har större chans att lyckas än vi som "bara" tjatar om, när kommer nya kort till Boxer.
Som sagt, går det få tag i algoritmen någonstans? Skulle varit roligt att se hur den ser ut, möjligtvis testa lite på egen hand med kodningen..
..::RiJo::..