Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 11

Ämne: Strong 8700, bra/dålig?

Strong 8700, bra/dålig?

Hej igen,

Nu verkar mitt sikte vara inställt på Strong 8700, tänkte lista lite för och nackdelar osm ni gärna får kommentera.
    Fördelar:
    F1. Godkänd av Viasat, vilket medför att den även kommer fungera med NDS
    F2. Har även Conax, vilken den är ensam om vad gäller Viasatgodkända boxar
    -Relativt billig (2500:- billigaste jag har hittat)

Nackdelar:
    N1. Långsam vid kanalbyte? (Har läst det på lite andra siter, mycket intressant att höra folks åsikter här)
    N2. Man kan inte sortera kanalerna på något sätt, men själv undrar jag om man nu struntar i automatisk sökning och gör det manuellt så måste det väl gå att spara på vilken kanal som helst?

Fler fördelar/nackdelar?

Då många verkar ha denna när man söker lite i trådarna så hoppas jag på lite vettiga inlägg i denna tråd!

vänligen, ElFeo

Re: Strong 8700, bra/dålig?

Citat Ursprungligen postat av ElFeo
    F2. Har även Conax, vilken den är ensam om vad gäller Viasatgodkända boxar
    -Relativt billig (2500:- billigaste jag har hittat)
    Du har glömt Triax DSI 354 TX (Viasatgodkänd + Conax) samma prisklass

Du kan få bägge för ett par hundringar om du tecknar Viasat abb

Har dock inte testat nån av dom :-(
    Det största felet många datoranvändare gör, är att de inte vet vad de gör, men de gör det ändå !

Läste lite om Triax, men jag har faktiskt inte hittat nån återförsäljare av den...vill inte köpa den med abb. då jag planerar att köpa en "kortläsare" på företaget

Har någon tips om vart jag hittar den?

/ElFeo

ElFeo...

Här hittar du Triaxen, som är godkänd av Viasat.....

http://www.keycard.dk/butik/vare.asp?varenr=1318

mvh semlan.

Tack semlan,

Snål som man är så vill man ju hitta en svensk säljare så man kan dra momsen. Bli ju lite stålar i varje fall, men om det inte hittas så kan är ju denna ett bra alternativ!

Så är det ingen som sitter med dessa boxar som kan tipsa lite. En för/emot lista skulle uppskattas.

vänligen, ElFeo

Strong 8700

Jag tror att strong och triax boxen är av samma fabrikat dvs en Thomson box.
    hakan_Västerås

Om du inte är intresserad av abb till Viasat så varför köpa en som är Viasat godkänd, du lär inte ha mycket nytta av det då?

Måste ju gå att köpa bättre conaxbox till dom pengarna :wink:

Annars krängs dom bla här

www.satellitproffsen.com
    www.nettosat.nu
    Det största felet många datoranvändare gör, är att de inte vet vad de gör, men de gör det ändå !

Hmm, egentligen så har du ju en god tanke. Men jag kommer nog inte ha ett Viasat abb. till att börja med. Men om jag skulle ångra mig, så är det ju bra att vara förbered.

Det bästa vore kanske om man visste att det kommer moduler till NDS senare, då skulle jag helt klart satsa på en Conax-burk som är bra, med någon ledig plats. Men eftersom ingen vet hur detta kommer bli så....synd om man skulle ångra sig om något år och vara tvungen att byta box då...

Man vill ju inte ha två boxar liksom (svårt redan nu att rättfärdiga att det ska står en box i vardagsrummet )

Härligt med kommentarer dock, hoppas på fler!

/ElFeo

köp en strong billigare kan du inte komma undan. när du söker kanaler gör det på a-v sökning ställ provider4 på 28000 5an på 24500 så får du upp alla kanaler pålistan .. ha en bra helg kolla www.eklid.nu m.v.h.wiggen
    vissa har det andra inte här i lappland har vi det w----från MALÅ

strong 8700 hade väll vi@s@t subvensionerat till 995kr för dom som hade abb men inte godkänd box....
    ....im not lost, im on adventure.....

Liknande ämnen

1. strong 8700
    Av jonny28 i forum Övriga mottagare
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-02-06, 20:43
  2. STRONG 8700
    Av kimac i forum Övriga mottagare
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2005-04-05, 19:31
  3. tv4 på strong 8700
    Av gundeman i forum Övriga mottagare
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2005-01-03, 17:51
  4. strong 8700
    Av classe i forum Viasat
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2004-10-27, 12:13
  5. TMB på Strong 8700
    Av ElFeo i forum Viasat
    Svar: 21
    Senaste inlägg: 2004-06-11, 19:39

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss