Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: Strong 8700, ändra startkanal?

Strong 8700, ändra startkanal?

Hej,

Har en nyligen införskaffad Strong 8700. Tyvärr så drar den igång kanal 3, som innehåller Svenska TV3. Eftersom jag inte har Viasat-abb (och den har uppdaterats till NDS) så kan den inte visa denna kanalen. Skulle önska att den drog igång någon annan kanal när jag startar igång boxen...det vore ju smidigt om den startade senaste kanalen!

/ElFeo

Hej.. Konstigt, har oxå en Strong 870, men denna startar alltid upp med samma kanal ,som en hade när en slog av den. mmm...måste nästan var något med mjukvaran? Vad har du för version i din...
    Har själv följande.
    op.ver 1.01-exp
    mjukvaru.ver 3.41

Någon annan med strongbox som har samma problem?
    *Alla var vi små en gång- Iakta-Lär-Dela med sig* Infinity Usb phoenix, MII, Titanium, Funcard, Goldcard, Matrixmodul, Strong 8700, Europaparabol 4 huvuden, Thor,sirius,hotbird,Astra

Hej,

Jag har
    Op version: 1.01-Exp
    Mjukvara: 4.14 (Uppdaterade med NDS, tyvärr)

Det kanske är en bugg?

/ElFeo

Har också en 8700, 3an kommer alltid upp så fort man slagit av den.

jaha.....då har man inatt blivit uppgraderad till viasat:s nya NDS(mjukvaruversion 4.14)...å vipppsss så går boxen tillbaks till 3:an igen när man satt av den..precis som du hade på din....Fasen också vad jobbigt....mmm..hur skall man lösa det här då ja?mm...Jag skall nog ringa viasat...
    *Alla var vi små en gång- Iakta-Lär-Dela med sig* Infinity Usb phoenix, MII, Titanium, Funcard, Goldcard, Matrixmodul, Strong 8700, Europaparabol 4 huvuden, Thor,sirius,hotbird,Astra

Då är det alltså nya programvaran som spökar. Återkom gärna med vad de säger! Man kanske ska ringa tidigt fall ede inser att de måste nedgradera boxen!

En liten fundering angående programvaran.
    Finns den gamla programvaran att ladda ner så man kan lägga in den boxen?
    :wink:

Liknande ämnen

1. strong 8700
    Av einar i forum Övriga mottagare
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2005-04-17, 16:07
  2. STRONG 8700
    Av kimac i forum Övriga mottagare
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2005-04-05, 19:31
  3. strong srt 8700
    Av gundeman i forum Canal Digital
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2005-04-03, 21:56
  4. Strong 8700
    Av Berguven i forum Övriga mottagare
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2004-12-03, 23:53
  5. Strong SRT 8700!
    Av kent100 i forum Canal Digital
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2004-08-10, 13:11

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss