Något som nåt het tips om vad man skall köpa för Dvd spelare (till TVn) m DivX funktion?? Hörde nåt om Centrum, men tänkte kolla runt lite
Något som nåt het tips om vad man skall köpa för Dvd spelare (till TVn) m DivX funktion?? Hörde nåt om Centrum, men tänkte kolla runt lite
Köp aldrig Centrum dem håller inte mer en 1år,det är skit.
Dessutom skall ni som köper sånna dvd spelare där divx funkar också tänka på att de flesta filmer i dags läget använder sig av xvid codecs och inte divx. Och ac3 codecs för ljudet. Iaf i de flesta nya (det senaste året) "släppta" filmerna på nätet så används detta flitigt, finns också många i divx men inte alls så många som förut för några år sedan. Jag har inte testat men jag "antar" att de dvd-spelare som säger sig stödja divx inte stödjer xvid eller ac3. Det går givetvis att koda om filmerna från xvid/ac3 till divx/mp3 codecs ist men det man då skall tänka på är att detta oftast tar lång tid att göra. Rätta mig gärna om jag har fel och tala gärna om om någon vet en dvd spelare som även klarar divx/xvid mpr/ac3 och gärna någon inbyggd funktion dör subtitles. Min bror letar efter en sån och hittar han inte en snart så bygger jag en te han från lite gamla dator delar ist.
Mitt tips till de som vil se film på tvn (med filmer från datorn med mera) är att antingen kopla en lång/kort sladd från datorn till tvn via tv-out och ljudkortet(ett plus är om man har en bra förstärkare). Eller så köper man sej delarna till å bygga en liten multimedapc som man kan ha i hyllan bredvid tvn. Kostar mycket mindre än vad många tror.
------------------------------------
En mini mini låda (gärna en tyst sådan)
Ett moderkort (ska minst stödja en proccessor på 500mhz, mitt tycke iaf)
En processor (på minst 500mhz, mitt tycke iaf som sagt)
Ram minne (128mb funkar äben bra med 64 men 128 rekomenderas)
Hårddisk (en som drivs tyst eftersom man vill inte bli störd av surrande)
Grafikkort (32mb eller mer, med tv-out)
Ljudkort (gärna som stödjer 6.1)
CD eller DVD enehet
Tangentbord + mus (gärna trådlösa)
eller
En fjärrkotroll via IR
------------------------------------------
Sätt ihop datorn, kopla den till din vanliga dators skärm.
Installera all mjukvara precis osm vanligt och lägg in alla codecen som behövs. Ställ eventuellt in funktionerna för Fjärrekontrollen (IR). Programmet Tv-Tool är också att rekomendera men inget måste.
Ställ lådan i hyllan bredvid tvn, kopla sen till tvn/sterien och kör igång. (glöm ej att aktivera tv-out före du koplar bort den från skärmen.
EXTRA TIPS!
¤ Ett nätverkskort gör att du både kan surfa och komma åt datorn från din andra dator.
¤ Har du en kompis som kan visual basic eller låna en bok på bibblan och gör sen ett snyggt litet meny system med bilder som automatiskt startar när datorn startar dvs.. lägg till det i autostart så ser det lite mer proffesionellt. Andra freeware programmergs program funkar också lika så.
¤ Skaffa till en cd/dvd bränanre ist för en vanlig cd/dvd enhet så kan du även bränna ut fimer. Detta md en kombination med även en tv-in port på grafikkortet eller som ett vanligt pci kort gör att du kan spela in i realtid från tvn till datorn. Eller om du vill punga ut lite mer pengar så skaffa ett tv-in kort som klara marksänd digital tv eller via parabol så kan du även se lite fler kanaler och spela in tex filmerna/programmen på datorn.
ja möjligheterna är oändliga bara man tänker lite.
nej nu ska jag jobba vidare. Måste programmera färdigt i vba nu så att alla andra bli nöjda. ha en fortsatt trevlig dag allesammans.
Finns nog många, men jag har en Philips 737:a som klarar Vcd, SVCD, mp3, DIVX V3-5.x, XVID mfl format.
Dessutom finns det uppdateringar att tanka på deras hemsida.
Bränn ned på en vanlig CDRW skiva och följ instruktionerna så uppdateras den.
Har inte haft något problem med de DivX filmer som jag tittat på, iofs inte så många men...
Tack för tipset nu blir min bror glad :lol:Ursprungligen postat av Hot
En fråga bara vad är det för sourrpound ljud på den ? 5.1 eller 6.1
Jag har haft gemini 330 nästan 6 månader, funkar felfritt med allt jag stoppar i den , divx low and fast xvid, etc, stödjer även subbar. kolla på netonnets hemsida , senaste uppdateringen är väl 340 ,tror jag , mycket väl värd pengarna (ca en tusenlapp)
Mitt tips är att inhandla en X-BoX (modifierad naturligtvis) =) fungerar klockrent att spela upp filmer i alla tänkbara format, och vill man ha subbar så är inte det heller något problem, direkt över nätverket. Då får du 3 saker i ett DVDspelare, Spelkonsol, vcd/mp3/divx/vilketformatsomhelst-spelare =)
Ingen som kollat på Pinnacle's ShowCenter? Jag köpte en sån... Smidig som bara den... Bara att plugga rakt i nätverket... Installera ett program på de datorer du har filmer/musik på och lägga upp playlists... Sen är det bara att spana på dom rakt över nätverket... Funkar skit bra...
Alla frågor/problem som ni har angående servern kan ni ställa till mig via pm. Övriga frågor ska ställas i forumet under respektive avdelning.
Köp en Lumatron. Den klarar Divx,Xvid,vcd och svcd och har alla utgångar man behöver.Den är kanon.
X-boxen är helt klockren till film med som schlang sa. Bara att lägga in nya codecs o program när det kommer så har man alltid senaste för att spela och kolla på alla de sorters filmer.
www.mobilmedia.se - En jävla massa kul till din mobil
www.soundport.se - independent music exposed - Independent TOP40