Citat Ursprungligen postat av matkoh Visa inlägg
Hmmm.

Inspelning sker default till mappen /media/hdd/movie och inget annat, se till att montera din W#-disk på den mappen så funkar det nog, dock kommer du inte att klara HD-kanaler, då W# samt Samba är för trött.

Jo du har givetvis rätt i att default är /media/hdd/movie. (Har editerat mitt tidigare inlägg där jag glömde movie)

Mär jag mountar via automount-menyn i min 800 verkar det helt omöjligt att få något annat än /media/net som boxen själv vill skapa. Med reservation för att jag minns fel så om jag skev /media/hdd/movie så blev resultatet /media/net/hdd/movie. Vet i alla fall att vad jag än skrev så började sökvägen alltid med /media/net.

Jag har i alla fall lyckats få till så att sökvägen för inspelningarna blir /media/net/movie och sedan i inställningen "Recording path" ändrat default recording path till denna mapp.

Rätt eller fel vet jag inte men det funkar i alla fall. Kan tilläggas att jag spelar in till en hårddisk som sitter i mina andra dreambox. Lokalt i min 800 existerar alltså ingen /media/hdd.

Nu kan jag på min 800 spela in och spela upp och alla inspelningar ser ut att hamna i /media/net/movie fast de egentligen finns i /media/hdd/movie på min andra box.

Tycker det är otroligt snurrigt det här med mountningar och sökvägar i Dreamboxen men just nu funkar det i alla fall hos mig.