Ca 1650 sek inkl frakt för en DM800 är ju otroligt billigt. Efter 1 år har man ju ingen garanti på en originalbox heller. Fast det kan ju tillkomma litet tullkostnad förståss....
Ca 1650 sek inkl frakt för en DM800 är ju otroligt billigt. Efter 1 år har man ju ingen garanti på en originalbox heller. Fast det kan ju tillkomma litet tullkostnad förståss....
Den är inte så liten alls, och min uppfattning efter vad jag läst och upplevt så är DX välkänt även bland tullarna.
Bättre att hitta en seriös kines på alibaba och skriva annat tullbelopp.
Du får lägga på nästan 600 i moms + avgifter OM den ovanstående boxen blir stoppad i tullen.
+ att det kan ta ett jävla tag innan du får prylarna, DX och Hong Kong mail är inte snabba...
Vill bara säga att jag de två senaste åren köpt prylar från DX en gång i månaden och det tar nästan alltid mellan 7 och 10 dagar. En enda gång har tullen lagt sig i. Jag köper allt därifrån, behöver jag t.ex. två laddbara AA-batterier eller en kabel för 30:- så är det bara att beställa. Allt är ju fraktfritt och grejorna kommer alltid fram. Risken är väl ändå att en box drar ögonen till sig hos tullen, men det blir ju ändå billigare än att köpa här hemma.
Åker du på tull så kostar det lika mycket som en klon på tradera eller blocket, de brukar ju säljas för runt 700 spänn på dessa ställen.
Småpryttlar bryr sig inte tullen om, jag har beställt mängder via Ebay tidigare. Men köper du en större pryl som en dreambox så är risken stor just för tull.
Sen då det gäller leveranstiden så tar det ca 4-5 dagar från betalning till dess att jag fått boxarna hemlevererade, och där är inte DX i närheten![]()
jag beställde en db800 från dealextreme (och JA, jag vet att de är lite sega på att leverera. Men varorna kommer alltid i alla fall), jag återkommer med recension.
mvh leppen
ps. jag fick betala 1,654.72 SEK inklusive frakt ds.
---------------------------------------------------------
OSCam på RasPi / DM800se / DM500HD / VU+ Solo
Nu har boxen kommit, jag slapp tullen men den låg 2 veckor hos Hong Kong Post p.g.a. de var överbelastade.
Den kom med SIM 2.01, SSL 76A, Tuner rev. L3 och Gemini 5.10, bara att lägga in mgcamd och 2sub - sedan har det rullat i 4 dagar utan problem.
Men nu är jag lite less på Gemini, jag har aldrig gillat den. Kan man lägga in OpenPLi® v1.0 rakt av?
/leppen
---------------------------------------------------------
OSCam på RasPi / DM800se / DM500HD / VU+ Solo