Resultat 1 till 10 av 24

Ämne: är nybörjare; är dreambox för mig?

Hybridvisning

Föregående inlägg Föregående inlägg   Nästa inlägg Nästa inlägg
    Och vad gäller att föra över de inspelade programmen till en dator? Hur gör man då? Via en usb-kabel?
    Blir det problem med att konvertera programmen till t ex. .avi eller .mkv eller något? Eller ligger det utanför expertisen på detta forum kanske?
    Hur kopplar man in en Dreambox till TV:n, via en SCART-kabel helt enkelt? Ber om ursäkt om det är dumma frågor, men jag är i princip helt nollständ.
    Ett stort tack för hjälpen.

razorx
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av bluez Visa inlägg
    Och vad gäller att föra över de inspelade programmen till en dator? Hur gör man då? Via en usb-kabel?
    Blir det problem med att konvertera programmen till t ex. .avi eller .mkv eller något? Eller ligger det utanför expertisen på detta forum kanske?
    Hur kopplar man in en Dreambox till TV:n, via en SCART-kabel helt enkelt? Ber om ursäkt om det är dumma frågor, men jag är i princip helt nollständ.
    Ett stort tack för hjälpen.
    Du kan skicka över inspelningarna via ftp precis som matkoh säger.
    Expertis finns det gott om på detta forum det behöver du inte oroa dig över.
    Hur man kodar om .ts till ex XViD finns det en hel uppsjö av artiklar om på doom9.org.
    Ett program som klarar detta med bravur är "handbrake" klippa i reklam kan du göra med virtualdub/nandub eller liknande.

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss