Resultat 1 till 10 av 72

Ämne: Får in textteven på tex TV4+, men ingen bild …

Hybridvisning

Föregående inlägg Föregående inlägg   Nästa inlägg Nästa inlägg
    Seniormedlem Bogdans avatar
    Reg.datum
    Jan 2009
    Tackad
    20 gånger
    Varför ska den vara igång över huvudtaget.
    Kan ju sätta
    <radegastserver>
    <enabled>No</enabled>

för den används ju ändå inte i newcamd.list

Sen så är det väl inte alls fel på newcs för den fungerar ju lokalt på boxen.

Fast jag undrar när du inte får till detta så hur i hela friden lyckades du lägga in openpli på 7020 boxen och få bild igen?

Seniormedlem
    Reg.datum
    Jan 2006
    Tackad
    5 gånger
    Citat Ursprungligen postat av Bogdan Visa inlägg
    Varför ska den vara igång över huvudtaget.
    Kan ju sätta
    <radegastserver>
    <enabled>No</enabled>

för den används ju ändå inte i newcamd.list

Fast jag undrar när du inte får till detta så hur i hela friden lyckades du lägga in openpli på 7020 boxen och få bild igen?
    Nu ändrade jag tillfälligt till CCcam 2.2.1 för att få in några kanaler att se på. Ändrade sedan från carserver till newcs och bilden förblev kvar. Bytte sedan ut CCcam om Mgcamd - och bilden försvann igen. Så just nu verkar det inte vara newcs som tog bort bilden, utan Mgcamd 1.35.

Vad beträffar Open PLi, så la in den redan tidigare, efteersom det blev stopp för att hämta Gemini-filer just när jag fick mina boxar. Problemet då blev att jag inte fick in lokalkanalerna vid sökning med PLi. Sedan strulade det för mig med Gemini, så jag la in Open PLi igen, och då fick jag in alla kanaler utan problem. Men den här biten med server - klient verkar trixigare. :-(
    Ha der så bra!

Carl Hamilton: "Stress - vi har för mycket att tänka på eller för litet att tänka med."

Dreamboxar, VU+Zero plus några boxar för IPTV
    Paraboler: 1 parabol för Thor och Sirius och 1 parabol Hotbird + Astra 19,2E

Seniormedlem
    Reg.datum
    Jan 2006
    Tackad
    5 gånger
    Citat Ursprungligen postat av Volvo3 Visa inlägg
    Ni är ju hopplösa, newcs vägrar ju att ta emot en anslutning alltså är det INTE fel i mgcamd-configurationen.
    Citat Ursprungligen postat av Bogdan Visa inlägg
    Trots allt, något är ju vara fel när servern inte hittar klienten, men vad? atomized och ni har kollat protokollen, utan att hitta några fel – vad annat kan vara fel?

Här några frågor:

1. Har det någon betydelse vilken version av Mgcamd och newcs jag använder och måste det vara samma version av dessa i server och klient? Utöver att dessa måste vara avsedd för enigma 1 i både DM7020- och DM500S-boxarna.

2. Kan det finnas andra orsaker till att det uppstår någon form av konflikt, som gör att en server inte hittar klienten?

3. Måste jag annars byta image igen? Vad är i så fall bäst, ominstallera Open Pli eller göra nytt försök med Gemini? DM500S-boxarna är kloner och då är det väl Gemini 4.20 som gäller, alt. någon ”bombsäkrad” ...

4. Finns det någon annan kombination, utöver Mgcamd + newcs, som jag skulle kunna testa. Antar annars att dessa två ska vara den enklaste varianten.

5. Ytterligare något annat som kan vara värt att kolla, innan jag gör det mer drastiska i att byta/ominstallera image? Om nu det skulle hjälpa …

Jag skulle vara mycket tacksam för fler tips. Har nu alltså hållit på säkert en månad med att få kontakt mellan server och klient med newcs + Mgcamd, utan att få till det – och vill inte ge upp i första taget …
    Ha der så bra!

Carl Hamilton: "Stress - vi har för mycket att tänka på eller för litet att tänka med."

Dreamboxar, VU+Zero plus några boxar för IPTV
    Paraboler: 1 parabol för Thor och Sirius och 1 parabol Hotbird + Astra 19,2E

ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Tackad
    1 084 gånger
    Citat Ursprungligen postat av Hexantrop Visa inlägg
    Trots allt, något är ju vara fel när servern inte hittar klienten, men vad? atomized och ni har kollat protokollen, utan att hitta några fel – vad annat kan vara fel?

Här några frågor:

1. Har det någon betydelse vilken version av Mgcamd och newcs jag använder och måste det vara samma version av dessa i server och klient? Utöver att dessa måste vara avsedd för enigma 1 i både DM7020- och DM500S-boxarna.

2. Kan det finnas andra orsaker till att det uppstår någon form av konflikt, som gör att en server inte hittar klienten?

3. Måste jag annars byta image igen? Vad är i så fall bäst, ominstallera Open Pli eller göra nytt försök med Gemini? DM500S-boxarna är kloner och då är det väl Gemini 4.20 som gäller, alt. någon ”bombsäkrad” ...

4. Finns det någon annan kombination, utöver Mgcamd + newcs, som jag skulle kunna testa. Antar annars att dessa två ska vara den enklaste varianten.

5. Ytterligare något annat som kan vara värt att kolla, innan jag gör det mer drastiska i att byta/ominstallera image? Om nu det skulle hjälpa …

Jag skulle vara mycket tacksam för fler tips. Har nu alltså hållit på säkert en månad med att få kontakt mellan server och klient med newcs + Mgcamd, utan att få till det – och vill inte ge upp i första taget …
    Hej, jag har varit lite upptagen med andra saker ett par dagar så jag har inte kunnat lägga så mycket tid på denna tråden... Men jag ska försöka svara på dina frågor:

1. Nej, det har ingen betydelse vilka versioner det är. Det måste inte vara samma version på boxarna.

2. Lite svårt att svara på. I ditt fall ser all konfiguration riktig ut men ändå vill det inte bli kontakt mellan server och klient. Just nu vet jag inte vad det beror på...

3. Jag tycker inte det är någon idé att byta image. Bättre att reda ut vad som felar. Annars finns det en stor risk att samma fel uppträder även efter imagebyte...

4. Det finns andra varianter men då är inte jag mannen att råda dig. Jag har bara erfarenhet av newcs/mgcamd. Men det går också att använda cccam t.ex.

5. Kolla i menyerna på DM500 om det någonstans står vad som skall vara default cam? Ställ in så att mgcamd är default cam om den inte är det.
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss