Resultat 1 till 10 av 19

Ämne: Alexcs v2 i en Humax HD-box strular.

Hybridvisning

Föregående inlägg Föregående inlägg   Nästa inlägg Nästa inlägg
  1. #1
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Mar 2005
    Inlägg
    169
    Tackad
    16 gånger
    Har du kollat så att ditt inlogg på servern är uppsatt med au-rättighet. Vissa mottagare kräver tillgång till fullständig kortinfo, och då måste det vara uppsatt som au i servern. Felet i Alexloggen beror antagligen på att mottagaren gjort reset på kortet (Alex), orsaken kan vara ovannämnda eller att mottagaren tycker att svarstiden är för lång. Vissa mottagare kräver svar inom någon sekund för att inte tycka att det är kortfel.

  2. #2
    Ska kolla upp det med AU-rättigheten. Såg något om det i en annan post.

    Men kan det vara så att det funkar i 30 minuter och sen slutar?
    Har också märkt att det funkar ett tag till om jag drar ut kortet och stoppar in det igen.

    Vad gäller svarstiden, den kan man inte göra något åt va?

  3. #3
    Ser att jag nästan hela tiden även får detta fel i alexloggen
    Transmission: Failed (98) Unknown error

  4. #4
    Citat Ursprungligen postat av mikaelk Visa inlägg
    Har du kollat så att ditt inlogg på servern är uppsatt med au-rättighet. Vissa mottagare kräver tillgång till fullständig kortinfo, och då måste det vara uppsatt som au i servern. Felet i Alexloggen beror antagligen på att mottagaren gjort reset på kortet (Alex), orsaken kan vara ovannämnda eller att mottagaren tycker att svarstiden är för lång. Vissa mottagare kräver svar inom någon sekund för att inte tycka att det är kortfel.
    Japp, AU är påslaget, mm bådar inte gott med andra ord...

  5. #5
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Mar 2005
    Inlägg
    169
    Tackad
    16 gånger
    Och jag antar att du kryssat i Extend SC Timeout också. Då återstår att kolla upp svarstiderna, dvs hur länge LEDen på fronten av Alex är släckt.

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss