Resultat 1 till 10 av 15

Ämne: Dreambox 500hd vs Dreambox DM600 (Comhem lgh)

Hybridvisning

Föregående inlägg Föregående inlägg   Nästa inlägg Nästa inlägg
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Tackad
    1 084 gånger
    Jag skulle nog satsat på HD-boxen om du ska ha den till en så stor TV. Det blir bättre bild med en HD-box även på SD-kanaler, dessutom tror jag att SVT HD funkar med Dreambox och ComHem så någon HD-kanal får du nog att titta på.

Fördelarna med en HD-box är att du får HDMI-utgång som sagt, hårdvaran är mer kraftfull och att boxen skalar upp SD-kanalerna så att de ser bättre ut på en stor TV.
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!

Citat Ursprungligen postat av atomized Visa inlägg
    Jag skulle nog satsat på HD-boxen om du ska ha den till en så stor TV. Det blir bättre bild med en HD-box även på SD-kanaler, dessutom tror jag att SVT HD funkar med Dreambox och ComHem så någon HD-kanal får du nog att titta på.

Fördelarna med en HD-box är att du får HDMI-utgång som sagt, hårdvaran är mer kraftfull och att boxen skalar upp SD-kanalerna så att de ser bättre ut på en stor TV.
    Tack för ett enormt bra svar. Det du skriver angående att en HD box skalar upp SD kanalerna bättre, är detta pga HDMI anslutningen eller rent av att boxen är mer kraftfull?

SD kanaler, exakt vad menas med det?=)

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss