Ursprungligen postat av
disco_stu
Jag har själv det kortet och har med viss möda fått det att fungera (ja nästan iaf).
Egentligen är det inte konstruerat för att stödja DVB-C men demux-chipet har stöd för det så inofficiellt fungerar det ändå men inte som två separata adapters utan istället två frontends; /dev/dvb/frontend0 och /dev/dvb/frontend1.
DVB-C är frontend1 och tvheadend har ej stöd för fler än 1 headend per adapter och således blir det problem.
Löste det med ett enkelt fulhack där jag helt enkelt modifierade källkoden till att per default använda frontend1.
Funkar, men inte särskilt rumsrent då det sabbar stödet för i princip alla andra kort.
Dock så är det nåt annat strul som sabbar mottagningen på muxar modulerade med QAM256. En teori på drivrutinsutvecklarnas mailinglista skulle det vara på grund av att hårdvaran inte riktigt är designad för att klara av DVB-C (nån slags trade-off för att få DVB-T2 att fungera).
Däremot har jag testat kortet under windows och där fungerar det perfekt så det borde gå att lösa på något sätt.
I senaste versionen av linuxdrivaren verkar man helt ha plockat bort stödet för DVB-C. Undersöker saken just nu....