Nej , det kan inte skilja så mycket mellan 4.8E och 0.8W satelliterna. Det är snarare så att 4.8E är starkare än 0.8W
Nåt har hänt när du skarvade kabeln?
1. Hade du fimpat spänningen till boxen?
2. Diceqc switchen eller 4.8E lnb har gått ner?
3. Sat xml filen i din box är defekt.
Senast redigerad av bello77 den 2013-03-31 klockan 07:28.
VU+Duo2, Black Hole 2.1.5 Spaun SUR 211F x2, Thor 0,8W, Astra 4,8E, Hotbird 13.0E, Astra 19.2E
Har du motorstyrning på parabolen??
Antar att du har det eftersom du inte har switch och bara ett lnb.
Motorstyrning har jag inte pysslat med så kanske nån annan kan hjälpa dig.
VU+Duo2, Black Hole 2.1.5 Spaun SUR 211F x2, Thor 0,8W, Astra 4,8E, Hotbird 13.0E, Astra 19.2E
Mmmm. Har du motor? Vad säger satfinder? Du har kanske redan provat att gå tillbaka o koppla in boxen vid de skarvar du har för att finna felet?
dra en ny kab el.längden på kabeln har ingen betydelse om kopplingarna är rätt gjorda så kan du ha upp till 100m utan förstärkare.kopplar du in en sådan så har du en skarv.lycka till.
vissa har det andra inte här i lappland har vi det w----från MALÅ
Jag har ingen motor, jag har en lnb med 4 utgångar. Mer om installationen på parabolen vet jag inte, för det är en släkting i parabolbranschen som hjälpt mig med det.
Dom kanaler jag hittar på den satelliten ligger på ungefär 9-10 dB och en signalstyrka på 60% och BER=0. Min bästa gissning är att parabolen på något sätt är inställt så att den både hittar Thor 0,8W och Astra 4,8E men att signalen från Astra 4,8E är något svag vilket resulterar i att jag tappar signalen till den vid längre kablar.
Jag har beställt en förstärkare som jag hade tänkt placera den istället för den första skarven där kabeln har varit kopplad innan.