Jag har tänkt prova detta tidigare men ej gjort det, ja inte nödvändigtvis med dessa 2 positioner, men så vart det nu.
Min Solo2 stödjer ju inte blindscan (heter det så) så jag la till en icke representerad trp, men det låste ingenstans för mig.
Men du kanske har en mer förlåtande inställning mellan 5 & 7 samt även en förlåtande LNB.
Men det är väl typ så du måste göra, om du inte har "inställningen" kvar som du fick tidigare var det kanske en fil som hette satellites.xml ??? då kan du säkert få hjälp någon här.
NB Tycker ändock du skall uppgradera din mottagare (ursäkta)
Bara lägg till 7E som vanligt. Håll koll på numreringen 0-1-2 osv.
LNB 3 i ditt fall om du lägger det på den tomma raden. Annars välj "ej standardkonfiguration", ny.
7E ska alltså ha samma DiSEqC-inställningar som du har för 4.9E. A/B i mitt fall.
Spara och gå ut ur menyn. Ladda om kanallistan. Starta om boxen (eller enigma).
Sorry boys. Hackningarna har blivit bättre men inte helt bra. Prova med vlc o stream till dator, samma fel. Ska till en kopis ikväll med raspberry och prova streama med hans dm 800 o se om det blir nån skillnad.Blir det bra så är det dm 500 som inte pallar med. Då blir det att jag beställer en sån.
OK, otur.
Kolla inlägg #3
800se blir säkert bra, men det är entrylevel, och du har väl haft ditt insteg iom 500:an.
Så gå på top notch Solo2 m BH, så kommer du att kunna streama/transcoda 3G till till mobil.
Ja HD fungerar WiFi till raspbmc tom, så har du hyfsad täckning därute så ....
edit ångrade mitt råd, det låste ju inte på 7 grader för mig, men du bor kanske längre söderut, eller större wok. Så jag vet inte...... Eller också kan jag inte.....(det heller)
Senast redigerad av cyborgpunte den 2013-05-25 klockan 19:51.
Har du aktiverat zapstream? Sys.inställningar / Webbgränssnitt
Kondensatormodden kommer att förbättra det avsevärt men löser förmodligen inte problemet helt på kanaler med hög bitrate (SVT1/2, 0.8W)
Zapstream, den trodde jag var borta på openpli e1.
edit: var in o titta på deras forum, och det verkar var att de kör med zapstream, som på den gamla goda tiden. Mitt ifrågasättande kom från att jag backade från openpli till Pli Jade igen på min 7020, just för att zapstrem inte fungerade, och Jade snurrar på den fortfarande.
Men som sagt det var på medeltiden
Senast redigerad av cyborgpunte den 2013-05-26 klockan 06:11.
Ja som samt jag är ute efter en ny box. Jag har lite svårt skilja mig från dm. Jag har kommit fram till att jag behöver en med 2 tuner. Typ 7020 hd. Så att jag kan titta på en tunern o streama med den andra. Men du menar att Kotch solo 2 är typ den bästa man kan ha eller? Känner inte igen den är den svår och göra med?