Antar att det är en S2 tuner du har i boxen ALPS 801A? Vilken/vilka satelliter är det du ska kanalsöka?
Vad står det i tunerconfig ? Vilken image är det i nu?
Antar att det är en S2 tuner du har i boxen ALPS 801A? Vilken/vilka satelliter är det du ska kanalsöka?
Vad står det i tunerconfig ? Vilken image är det i nu?
Vilka satelliter som helst, men helst Astra och Sirius. Vill mest bara få den att funka, nu ligger den ju bara och samlar damm.. Det står ungefär att den hittar båda tunerna, men att båda är 'tomma'?
Har haft iväg den hos en vän som är rätt duktig och han trodde att det skulle funka genom att köpa en ny tuner bara. Därför tänkte jag bara höra ifall ni andra stödjer hans teori.
Just nu är det OpenPLI 4.0 jag har i..
låter som du har inställt på automatisk på båda. gå in i tunerconfig via fjärren o ställ in diseqc enkelt thor på första o astra på den andra
klart. Ett annat alternativ är att du laddar upp denna lista i boxen mha. dremboxedit http://www.comhit.net/downloads.php?do=file&id=1204
Då slipper du göra kanalsökning helt.