Ok fattar ...men har inte mm35 en test ver som funkar som du kan testa ? han brukar inte vara omöjlig om han har tid ..
Ok fattar ...men har inte mm35 en test ver som funkar som du kan testa ? han brukar inte vara omöjlig om han har tid ..
Hade en chatt med Boxer idag om att uppgradera till version 4 på kortet då jag hade tolkat att det skulle krävas....men så verkar det inte vara (OBS: Jag har ännu inte testat som jag skriver :-) )
Jag: Tydligen så har jag missat en detalj...det är inte kortet som är trasigt utan det är HD-kanaler som inte funkar
Jag: Kortet jag har haft i runt 10 år är av versionen 2.0 och som jag tolkar informationen på Boxer's hemsida så krävs nyare kort (version 4)
Boxer: Det krävs endast om ni har en Ondemand-box, dock inte för HD-kanalerna.
Jag: Följde felsökningsguide'n och där står det "För att se HD-kanalerna behöver du den senaste versionen utav våra programkort."
Boxer: Det stämmer inte. Har ni möjlighet att länka det så ska jag skicka upp det till de som har hand om hemsidan.
Jag: Ok, skall se om jag kan det utan att bryta chatten
Boxer: Vi gjorde en uppdatering av krypteringen på alla kort, så att samtliga kort klarar av HD-kanalerna.
Jag: http://www.boxer.se/kundservice/tekn...?inDialog=true
Boxer: Tack! Ska föra det vidare då det endast är för OnDemad-tjänsten som ett nytt kort behövs.
Jag: Ok, så du menar att det skall fungera med alla krypterade HD-kanaler med version 2.0 av kortet? när man använder CI+
Boxer: Så länge mottagaren kan ta in HD-kanaler (Se om ni får in SVT1HD på kanalplats 61) och att ni använder en CI+ modul.
Jag har också ett v2 kort som är sådär 10 år. HD kanalerna funkar utmärkt med kortet i en CI+ modul...
Skaffade en Cardcaster hos http://www.satpro.se/ som de rekommenderade utan tvekan. CI+ modulerna kom igår så nu är det bara 2 st TBS5880 som är på väg == julledigheten är fixad![]()
Hej,
Har nu labbat en del med TBS5880 (driver 1.0.0.5) och Cardcastern.
Jag kan visa samtliga okrypterade SD+HD kanaler och krypterade SD men inte krypterade HD.
Försöker jag kolla på en krypterad HD så får jag "No Video/Audio detected" i MediaPortal och om jag sedan kollar på en kanal som funkar så får jag upp ett meddelande från Boxer med ID: 391 001 eller 391 004.
Boxerkortet är v2.0 som sagt tidigare och och enligt ovan skall det funka efter att det har fått uppdateringen. Jag har ju haft boxerkortet i en smartcard reader och kört softCAM tidigare och kanske har det inte fått uppdateringen?!
MediaPortal ger ju upp efter en tid och kanske måste det ligga på en krypterad HD kanal för att få den. Provade även att köra med boxerkortet direkt i TBS5880 för att eliminera en felkälla men samma resultat.
- Finns det något bra verktyg som jag kan använda för att tvinga att den försöker tune'a in?
- Några andra tips?
Enligt en tidigare chatt med Boxer så var det så tidigare men att idag skall det funka med v2.0.
Har nu i morse tune'at in AnimalPlanet under 1-2 timmar utan att det släppte (med MPEG4 och CI Neotion). Ringde precis Boxer kundtjänst och de tryckte iväg koder och efter lite "hopp å lek" med ström-avstängning och CI-eject så hoppade MPEG4 kanalerna igång![]()
Tack för det Boxer!
Nu testade jag med TBS5880 och CI+ SMiT, Cardcaster och TBSViewer och MPEG4 och HD (t.ex. TV3 HD) funkar
Tjohoo
Nu återstår det att se om TBS boxarna+drivers och MediaPortal patcharna visar sig stabila....tune in
Fick precis två splirrans nya TBS5881 och kan verifiera att de funkar utmärkt med CI+ cam och ett boxerkort v2 för HD kanalerna. Kör MuMuDVB som har support för CAM. Eftersom tvh saknar stöd för det så skall jag köra mumudvb i unicast mode och nyare tvh har stöd för http input. Dock så vet jag inte hur muxbyten skall ske då mumudvb verkar bara supporta en mux i taget. Eftersom jag köpte 2 enheter så lägger jag dem på de två DVB-T2 muxarna.....
Testade 2 HD kanaler (TV3HD/TV4HD) från samma mux och det funkade att streama utan problem...
Edit:
Har problem med Kanal 5 HD !? Nån som får den att funka ? eller är det mumudvb som strular ?
Senast redigerad av bema den 2014-02-12 klockan 23:00.
TV server: Linux Fedora 16, Ubuntu 14.04 LTS
TvHeadend 3.2.18/3.9.xxxx
TBS6925 (Single DVB-S/S2)
TBS6985 (Quad DVB-S/S2)
Dish: Triax TD110, Inverto black ultra quad, 28.2 East
TBS6284 (Quad DVB-T/T2)
Ant: UHF 100 El Triax, dir N
Client: HTPC with xbmc 13.2 (XBMCbuntu) etc