Jag kör med 1 och det funkar för mig
Men då har jag mgcamd som klient
Jag kör med 1 och det funkar för mig
Men då har jag mgcamd som klient
@bearen
Det går inte att svara på din fråga utan att se båda sidorna av saken. Du har visat serverns config men felet kan lika gärna vara i klienten, och du nämner inget om vilken klient du kör.
Av din server-config att döma så verkar du köra CCcam-protokoll. Troligen kör du då CCcam som klient på boxen? Jag tror att det varit problem med au i vissa versioner av CCcam så det kan vara det som är ditt problem.
Server-configen verkar OK så i ditt fall skulle jag satsa på att försöka uppdatera CCcam på klienten eller byta till t.ex. mgcamd på klienten för att få igång au.
Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!
Tack för svaret,
Ja jag kör CCcam 2.3 som klient, viasat delen körs av OScam som server och CD körs av CCcam som server.
Just nu sitter jag och funderar på om man ska skifta över till MGcamd men verkar inte fungera, får helt enkelt ingen bild. Jag kör med Enigma2 om det är nu till någon hjälp, har lagt in newcamd.list i /var/keys skrivit CWS = ***.***.** 15000 **** **** 01 02 03 04 05 06 07 08 09 10 11 12 13 14 har även lagt till Mgcamd i Oscam med porten 15000. Men får ingen bild, ser ut som att MGcamd (1.38) inte ens försöker connecta till min OScam när jag kikar i loggen.
Givetvis har jag bytt till MGcamd 1.38 och startat den i Bluepanel
Senast redigerad av bearen den 2013-12-05 klockan 14:52.
Kolla att du skrivit rätt på user och password. Kolla att din DES-key stämmer, den ska skrivas med mellanslag i newcamd.list men utan mellanslag i oscam.conf.
Kolla att mgcamd går igång på boxen:
ps | grep mgcam
Senast redigerad av atomized den 2013-12-05 klockan 14:57.