Har man ingen CF-läsare funkar det väl att ändra i sökvägen till t.ex. hdd/backup?
Har man ingen CF-läsare funkar det väl att ändra i sökvägen till t.ex. hdd/backup?
Inte hängt med på vad LT Link Manager är för något. Sökt på nätet men inte riktigt fått grepp om det. Fattar att det underlättar vid uppgradering av LT version. Har nu LT7. Nån som har lust och snabbt förklara vad det är och hur man använder det?
LTLinks är en config fil som ligger på CF eller USB som skapar pekare eller symlinks för filer/kataloger till just CF eller USB. Detta gör att när du installerar om så kommer LT att hitta din configfil och använda dessa. Du slipper en massa manuella steg. Vid uppgradering måste man dock modifiera lite. Namnet på filen t ex brukar ändras. För LT7 heter den LT7Links.cfg. Lite beroende på vad du har i den så kan den också behöva modifieras inför en uppgradering. Har man bara CAM som i exemplet ovan så är det bara att tuta och köra, men har man som mig, annat, som kan vara versionspecifikt så kan man behöva ta bort endel innan man uppgraderar.
Hoppas detta förklarar lite, testa den och ställ specifika frågor om du dyker på problem. Det man måste tänka på är att man måste själv kopiera filer/kataloger som man har in sin configfil. Sen är det bara att starta om så kommer LT att använda sig av filerna på ditt minne istället för flashen.
Man skapar mappar på cf/usb minnet enligt den ltxlinks.cfg som man har och lägger filerna där. Den ltxlinks.cfg som jag har är enkel och jag ansluter mot min externa server, jag har valt att lägga config filerna mg_cfg och newcamd.list i temp katalogen eftersom LT inte skapar någon keys katalog. Ändrade i mg_cfg till
# config files folder (softcam, autoroll, ignore/priority)
# 00 files in /var/keys
# 01 files in /tmp
T: { 01 }
DM8000 PVR Openpli 8.3
Ok tackar för hjälpen nu hängde jag med bättre. Får testa detta när jag får tid.