Hmmmm.
I serverboxen anger du 127.0.0.1 (localhost) som IPadress i newcamd.list.
Hmmmm.
I serverboxen anger du 127.0.0.1 (localhost) som IPadress i newcamd.list.
VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
Linux rules!
VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero
Ha der så bra!
Carl Hamilton: "Stress - vi har för mycket att tänka på eller för litet att tänka med."
Dreamboxar, VU+Zero plus några boxar för IPTV
Paraboler: 1 parabol för Thor och Sirius och 1 parabol Hotbird + Astra 19,2E
Hmmmm.
Men SUCK !!!
I klientboxarna SKALL du ha server-ipadressen (192.168.0.???) & i serverboxen ip 127.0.0.1
Gör så då får du bild på alla boxarna.
127.0.0.1 är localhost = datorns interna egna adress som ALLA datorer har för att kunna hitta sig själva. Så skriver du 127.0.0.1 på klientboxarna så får du garanterat ingen bild.
VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
Linux rules!
VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero
@ Hexantrop:
Ta det lugnt nu och läs vad vi säger! Du har redan fått den rätta informationen 3-4 gånger men du tar dig inte tid att läsa och låta informationen sjunka in.
Andas ut nu, ta det lugnt och gör som det står i detta inlägg:
http://www.comhit.net/showthread.php...l=1#post224077
Inget blir ju bättre eller tydligare av att vi upprepar samma information ännu fler gånger om du inte tar den till dig.
Det enda du behöver göra för att få igång ditt system är att skriva in rätt IP-adress i dina newcamd.list filer. Läs inlägget jag länkar till och gör så. Det är inte speciellt svårt.![]()
Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!
När jag är sur på frun, då brukar jag prata för mig själv.
DÅ pratar jag alltså med 127.0.0.1 som också kallas för localhost.
Sedan när frun släpper till 2:an igen och vi blir sams, då kan jag börja prata med henne igen.
Då pratar jag alltså med adress 192.168.0.x
(vet inte, du kanske är mormon då du verkar ha 2 fruar 192.168.0.3 respektive 192.168.0.8)
Du måste bestämma dig vilken adress frun har antingen 3 eller 8:a
*ler*
Ha der så bra!
Carl Hamilton: "Stress - vi har för mycket att tänka på eller för litet att tänka med."
Tack atomzed, allt klart nu. Det gick lite för fort för mig. F-n, jag är strax 75 nu och börjar bli lite trögtänkt :-( Det som gör att jag missar ibland är att jag sitter och svarar på ett inlägg från en av er - samtidigt som den andra gör ett inlägg - som jag missar. :-(
Då blir det fel och jag kan ha förståelse för att det kan kännas lite frustrerande att behöva upprepa samma sak flera gånger ...
Känner mig dock inte stressig och försöker undvika ... Se min sedvanliga hälsningsfras längst mer ... ;-)
Men som sagt, börjar väl hamna där man inte har så mycket att tänka med, som jag nämnde ovan ...
Senast redigerad av Hexantrop den 2014-03-18 klockan 11:19.
Ha der så bra!
Senast redigerad av Hexantrop den 2014-03-18 klockan 11:28.
Ha der så bra!