Hmmmm.
Som vanligt !!! Vilken image ??? Och enigma2 är INTE din image.
Editera enklast file /etc7fstab med dina inställningar.
Hmmmm.
Som vanligt !!! Vilken image ??? Och enigma2 är INTE din image.
Editera enklast file /etc7fstab med dina inställningar.
VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
Linux rules!
VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero
För OpenPLi: Inställningar-system-nätverk-monteringshanteraren
Ok, jag är inte så duktig på dreambox och linux....
Jag en originalimage på boxen. Har inte flashat om. Räcker det, eller kan man kolla för att se exakt version?
vågar inte flasha eftersom jag har en klone....
måste man editera en fil? Går det inte att göra detta via fjärren eller ett pedagogiskt gränsnitt?
tack för tipps...
du får nog koppla in nas'en i d-linken, dela samba öppet över nätet är väl ingen hit.
på nasen gör du så här:
kontrollpanelen -> file services -> enable windows file service
kontrollpanelen -> användare -> skapa användare dreambox / dreambox
sen file station -> create new share -> dreambox och ge användaren du skapade innan läs o skrivrättigheter till katalogen.
sen hur du gör på din dreambox vet jag inte, men så här är det på min image..
meny -> setup -> system -> network -> network mounts
där fyller du i det du gjort innan..
Detta funkar bara om du stoppar in nas'en i d-linken, vilket kan vara en bra idé ändå så slipper du mina bitcoins åt någon annan med din hackade nas
Gulp, hackad NAS..... Låter inte kul
Jag har haft problem med att koppla in NASen i Dlinken. Fick det inte att fungera. Detta var enda lösningen som fungerade.
Jag har i alla fall installerat antivirus på NAS så jag hoppas att det skyddar mot ngt...
Trodde att om jag loggade in på NASen med användar namn och lösen så skulle jag vara säker.... Men om jag riskerar att ngn annan sitter och laddar för fullt på min NAS så är det inte värt det....
https://www.facebook.com/synology/po...52007533142897
den är ju fixad nu om man uppdaterat men finns säkert fler hål som inte är kända än