Inte på en Vu+. Jag har aldrig hört om något annat sätt att flasha en Vu+ än via USB-sticka. DreamUp tillhör Dreambox-världen.
Jag vet faktiskt inte vad du skulle kunna göra... Prova först som de andra säger att koppla bort allt från boxen, nätverk och ev. USB-pinne.
Sedan kan det ju kanske vara grafikinställningarna som spökar. Boxen kanske skickar ut en upplösning som din TV inte klarar eller liknande. Prova att dra i och ur HDMI-kabeln några gånger (med box och TV avstängda) för att eliminera ev. glapp i kontakterna. Kanske prova med en annan TV.
Kolla om den verkligen hänger. Går det att surfa till webif eller att ansluta med telnet? Svarar den på ping? Då får du ju ansluta nätverkskabeln igen förstås...![]()
Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!
Tjena atomized tack jag ska testa det också det du säger.
Detta brukar hända ibland när jag lyssnar på radio i TSmedia att den fastnar när den ska ladda en radiokanal och då knäpper jag av boxen och väntar en liten stund och sen när jag knäpper på den så går den som vanligt men inte nu längre.
Carpe Diem
Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!
Det måste vara något fel på boxen från början .... annars den måste acceptera alla original image
Jag har provat nästan alla original image på min brors vu+solo2 alla image funkade bra och startade fin.
Jag rekommenderar du ska lämna tillbaka den.Hoppas att du hjälper dig.
VU+SOLO 4K
KÖR BÄSTA IPTV
Får jag gissa är det internet och TSmedia som krånglar.
Tror att detta citat stämmer om man tex skiver Solo2 ist.
vu+.JPG
Yes nu fick jag igång den jag tog ur internet kabeln och antennkabel och knäppte på den igen och vips så startade den igen som den ska.
![]()
Senast redigerad av joakim95 den 2014-06-23 klockan 14:24.
Carpe Diem