tack för svaret men hittar inget i mappen när jag gjort som du skrivit... vad ska jag skriva i användarnamn i raden är det vad min dator heter?? och vad skriver jag om jag inte har nått lösen? kör förresten med windows 7
tack för svaret men hittar inget i mappen när jag gjort som du skrivit... vad ska jag skriva i användarnamn i raden är det vad min dator heter?? och vad skriver jag om jag inte har nått lösen? kör förresten med windows 7
Senast redigerad av cooljb den 2014-11-15 klockan 23:16.
Nej, ditt användarnamn i Windows 7.
1. Tryck och håll inne Windows-tangenten på tangentbordet och tryck på knappen R. Kör kommer upp.
2. Skriv in cmd i fältet Öppna och tryck på Enter.
3. Det som står efter t.ex. "C:\Users\" är förmodligen ditt användarnamn följt av tecknet >.
Om du inte har något lösenord så kan du testa att skriva:
//192.168.0.2/vu /media/vu cifs user=Användarnamn,password='' 0 0
fan inget funkar grrr
OK, men logga in på boxen med telnet och labba med den här raden istället för /etc/fstab-filen tills det fungerar:
Då kan du se direkt när det fungerar utan att behöva starta om boxen mellan varven.mount -t cifs //192.168.0.2/vu /media/vu -o username=Användarnamn,password=''
Sedan kan du redigera raden enligt ovan och lägga in den i /etc/fstab för att få utdelningen automonterad när boxen startar.
Hmmmm
Sätt upp ett nytt konto med lösenord, som har rättighet till den utdelade mappen.
VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
Linux rules!
VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero
tack för hjälpen grabbs! det löste sig men vet knappt hur hehe,,, hittar filerna i mediaspelaren nu, kanon.
en annan fråga om jag ska dela ut från min d: disk hur skriver man i kommando raden då? och kan man göra flera sånna rader i den filen? e kanska grön på detta som ni förstår men man lär sig ;-)