Vu plus ultimo klarar ci+ modulen utan problem. Tar in alla HD kanaler också.![]()
Vu plus ultimo klarar ci+ modulen utan problem. Tar in alla HD kanaler också.![]()
Fungerar det för Classeswe är det ju inte ett dugg konstigt att det fungerar även för dig, JOHAN63. Vad det bevisar är dock att CI+ inte är aktivt, inte att Ultimon "klarar" en CI+modul. Förvirra inte andra medlemmar på lös grund.
CI+ is backward compatible with CIv1. Old television receivers, which have CIv1 CI-slot, can be used with CI+ CAM and vice versa, but for viewing only those of TV programs which are not marked as CI+ protected.
Jag är iaf inte förvirrad, bara försiktig.
Enligt alla källor jag har så fungerar CI+ ej i någon Engima STB.
All CI+ är bakåtkompatibel till CI vilket Enigma besitter, spelar ingen roll vilken modul det är så länge den funkar med operatören. Funkar det i Enigma så har bolagen inte aktiverat CI+. Dessutom kan bolagen kräva CI+ vid diverse tillfällen, t.ex. vid live-sändningar.
Jag syftade inte på digDet finns inget stöd för CI+, punkt. Därför är det lite synd att folk uttrycker sig på det sättet som ovan.
Särskilt självklart är det inte, då CI+ bevisligen varit aktivt tidigare. Folk som kanske ska investera i hårdvara måste vara beredda på att det kan sluta fungera när som helst.
Senast redigerad av MrPotatoHead den 2014-11-24 klockan 13:32.
ska nog önska en sådan där T2-twin tuner av tomten, om de nu finns att köpa på nordpolen.