Nix, får samma situation som tidigare när jag köra mor_epg_ViasatZapper.
Har precis testat vad som händer i putty utan parabolkabeln (dvs när TVn visar "Din mottagare kan inte låsa på någon"), då får jag inte de repeterande meddelandena:
utan istället blir det tyst på utskrifter (verkar vara normalt). Men som sagt, med parabolkabeln inkopplad kommer de hela tiden.Kod:cal_sectionFilter_configure: [35mWARNING[0m, section_filter[0] is not NULL for pidchannel 2 cal_sectionFilter.c:513
Nej, jag kan inte göra något med fjärrkontrollen, detta är innan man kommer till boxens menysystem. Untitled.jpg
Äntligen ett steg i rätt riktning. Tack för tipset! När jag bootar utan kabeln lyckas jag komma in i menyerna med fjärrkontrollen via knappen "SETUP". Dock verkar menysystemet eller mjukvaran instabil då det ibland blir helt blankt på text i menyerna.
Några tips om vad jag skall göra för att komma vidare?
Äntligen ett steg i rätt riktning. Tack för tipset! När jag bootar utan kabeln lyckas jag komma in i menyerna med fjärrkontrollen via knappen "SETUP". Dock verkar menysystemet eller mjukvaran aningen instabil då det ibland blir helt blankt på text i menyerna.
ok, får testas vidare här lite. Kan man plocka fram pin-koderna via konsolen? Inställningar kräver PIN-kod. Har testat med 0000