Resultat 1 till 10 av 12

Ämne: XbmcPlusHelbild

Hybridvisning

Föregående inlägg Föregående inlägg   Nästa inlägg Nästa inlägg
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Dec 2013
    Tackad
    16 gånger
    Citat Ursprungligen postat av sikerim Visa inlägg
    Ser exakt samma ut på min solo2 förutom att display mode inte går att välja eller ändra.
    När länken autogenererades i forumet försvann punkterna på slutet. Det var alltså en direktlänk till "1.1 Video calibration...", där du ställer under-/overscan manuellt.

Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2013
    Tackad
    2 gånger
    Citat Ursprungligen postat av macuser Visa inlägg
    När länken autogenererades i forumet försvann punkterna på slutet. Det var alltså en direktlänk till "1.1 Video calibration...", där du ställer under-/overscan manuellt.
    Video calibrering kan man köra när xbmc,s första sida visar utanför kanterna.i mitt fal visar xbmc i 4:3 så även om jag kör calibrering så rör den sig inom den arean.
    Börja bli knäpp på den.Som jag nämde innan display mode - windowed (går ej att välja annat) vet inte varför windowed står fast.På video output Resolution finns det 3 alternativ.1280x720p 1280x720sbs 1280x720tab.Valde 1280x720sbs för att bara se vad som händer allt vart mörkt gick inte och göra nåt.Vart tvungen att starta om boxen med on/off knappen på baksidan.

Seniormedlem
    Reg.datum
    Dec 2013
    Tackad
    16 gånger
    Är väl medveten om vad videokalibreringen är till för. Men eftersom att du i vanlig ordning varken kunde beskriva problemet eller vad du ville åstadkomma gick det heller inte att ge några mer exakta svar.

Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2013
    Tackad
    2 gånger
    Citat Ursprungligen postat av macuser Visa inlägg
    Är väl medveten om vad videokalibreringen är till för. Men eftersom att du i vanlig ordning varken kunde beskriva problemet eller vad du ville åstadkomma gick det heller inte att ge några mer exakta svar.
    Ok sorry.Jag hoppas på att jag har kunnat beskriva mitt promlem nu.

ComHit Crew deass avatar
    Reg.datum
    Mar 2003
    Tackad
    88 gånger
    Provat med en annan hdmi port på din tv och kanske en annan hdmi kabel? Har varit med om liknande fel när det är t.ex. dålig kvalitet på kabeln eller om porten i tvn inte är riktigt 100.
    Alla frågor/problem som ni har angående servern kan ni ställa till mig via pm. Övriga frågor ska ställas i forumet under respektive avdelning.

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss