Tack Minime för försök till svar!
Men det har faktiskt hoppat igång med oscam r9779!
dock inga entitlemens i Oscam status.
Tack Minime för försök till svar!
Men det har faktiskt hoppat igång med oscam r9779!
dock inga entitlemens i Oscam status.
ändrat caid från 093e till 0940 i oscam.user och även i oscam.conf?
Ja! Men det hade jag redan gjort, när jag visade min oscam log!?!?! Samt att jag hade startat om allting. Medans jag satt och letade efter mer info och slet mitt hår, så hoppade kortet igång!?!?!?!?
En fråga? Bör man byta oscam, om det nu funkar, tjänar jag någonting på det?
Det är alltid en fördel att köra den senaste versionen. Buggar rättas hela tiden och stöd tillkommer för nya typer av kort. Men behåll en kopia av din gamla oscam binär fil så kan du enkelt backa tillbaka om du trots allt upplever någon nackdel med den nya versionen.
Det är enkelt att uppgradera eller nedgradera oscam. Allt som krävs är att man byter ut binärfilen. Allt annat kan oftast vara kvar exakt som det är. Någon gång kan man råka ut för att behöva ändra något i en config-fil p.g.a. att en parameter blivit obsolete eller någon ny parameter tillkommit, men det är ganska ovanligt.
Som sagt, behåll kopior av din gamla binärfil och dina gamla config-filer så kan du alltid backa tillbaka.
Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!
Göra en ny installation på en raspberry eller använda dina instruktioner Uppdatera Oscam (funkar dom på r9779) vilket är lättast och smidigast?
Om man använder dina instruktioner Uppdatera oscam i den oscam jag har är det = att det funkar sen eller blir det strul?
Om du har installerat 100% enligt min Raspberry Pi guide så funkar uppdateringsscriptet utan problem. Om du har installerat på något annat sätt så kan det behöva ändras på sökvägar m.m.
För säkerhets skull: ta alltid backup på din oscam binär fil och dina config-filer så går det alltid att återställa den version du har idag.
Jag/vi har gjort enligt den äldre guiden!! Vi ser att det är skillnader mellan guiderna!!