Allt detta står ju i princip i den publika guiden om jag inte minns fel vilket är varför jag inte förstår när folk lackar på exempelvis com_bort som i själva verket ger ut info som har skrivits om och om igen.
Förstår egentligen inte ditt syfte med låsningen då folk alltid skriver hur de gör. För "Tigerfrun" borde han tagit till sig infon från com_bort att det gäller att ha rätt FW. De flesta som löst detta system har garanterat haft det. Det tröttsamma är väl att det finns så många av dessa trådar nu med samma info i princip. :P
Vad gäller dumpning av HWKEY och EKPAIR så upprepas just detta för sällan. Dessa nycklar är ENBART för 090f och andra NDS2-kort. Vet t.ex. att Viasat Ukraine har lyckats hackats och det systemet är primärt NDS2 om jag inte minns fel. Det finns ju ett CAID för Sky Italia som kanske är NDS2 också.
093e tex är av NDS3. Gör man lite av den "illegala sökningen" som vi inte ska diskutera så verkar inte detta system löst alls än så länge. Om man nu ska insistera på att försöka lösa HD för dessa caid är det att komma fram med en ny lösning. Givetvis är det nog användbart då att ha root på tex en h670n. Tror som com_bort att det krävs den mer avancerade formen med BGA-lödning etc för att komma fram till något dock även här. Själv skulle jag börjat kika närmare på Zapper. Leka lite med det programmet i dekompileraren för att se vad den skickar för kommandon etc.

Svara med citat